onsdag 9 maj 2018

Hyper aktiv hjärna

Om ni bara visste hur det är att leva med en skulle ni bli trötta.  Det blir jag själv ibland.
För att ge ett litet exempel.
Jag vaknade i morse alldeles för tidigt för min smak. 7.30!
Men jag ville ha kaffe och hjärnan började snurra.
Jag började googla på vilka regler som gäller när man ska ha catering firma.
Då blev jag så ivrig så jag ville gå upp och duscha. Väl uppe, naken i hallen, börjar jag vika ihop tvätten som sonen tvättade i går men inte vek. Halvvägs igenom högen surnade jag då jag tyckte att han skulle göra det. Men den står iväg in i  badrummet. Väl där inne kommer jag på att jag har glömt handduk så det är bara att vända. Väl där inne för 3dje gången hamnar jag i duschen. Men eftersom jag vill vara effektiv så tänkte jag raka mig under armarna.  Jo då.
Då jag nästan är halvblind utan glasögon så tar jag balsam i stället för någon tvål under armarna.
Ut ur duschen och tänker på samma sak varje gång jag duschar.
Det finns 2 platser på kroppen man måste torka sig extra noga för där får man oftast svamp.
Vart är det?
Sen när jag är klar fortsätter jag att vika ihop tvätten.
Då kom jag på att jag har saker att tvätta.  Så jag går ut på balkongen med handduk runt håret och endast där, för att hämta detta ska tvätta.  Väl där va det så varmt och skönt så jag planterade en blomma jag köpte i går.
Sen gick jag in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar